Arkiv för 05/02/2012

N.O.V.A 3

Publicerat: 05/02/2012 i Appar

 

 

Speltillverkarna GAMELOFT släpper nu i maj spelet N.O.V.A 3. Detta kommer kunna spelas multiplayer!

Detta spel kommer finnas till iOS och Android. Skulle kunna gissa på att det kommer kosta mellan 30 – 40kr, men inte säkert!

HAPPY HUNTING.

 

Motorola Razr MAXX

Publicerat: 05/02/2012 i Motorola
Etiketter:,

Snart släpps Motorlas nya mobil Razr Maxx!

O.B.S denna mobil kommer lanseras med Android 2.3! Men kommer få 4.0 om c.a 2månader.


Specifikationer:

4.3″ skärm.

9.5mm tjock.

Väger 145 g.

1,2 GHz Dual-core processor  med 1gb ram.

8mp kamera.

1920×1080 (1080p HD) (30 fps) kan det filmas i.

3300 mAh Batteri, vilket ska ge 17h samtalstid.

ca 25.3 days (607 hours) Standby tid.

Kevlar material på baksidan av telefonen.

540 x 960 pixels skärm SUPER amoled.

16gb inbyggt.

Kan hålla ett 32gb extra minne.

Ja, vad kan man säga om denna mobil?

Gillar att de klämt in ett 3300 mAh batteri i mobilen vilket ökar ett intresse då de flesta mobiler i dag har ett rätt så dåligt batteri. Kevlar vem vill inte ha det liksom?!

Jag gillar det hela, men det är ju ingen 1.5 gHz processor i den som i HTC one x.. vilket är synd! Men riktigt fin mobil f.ö nu väntas det bara ett pris på denna! Får man se om det värt det eller inte. Personligen tycker jag skärmen kanske kan vara lite liten för dagsläget. Någonstans mellan 4.5 – 4.8″ hade vart perfekt, men det är en smaksak!

håll ögonen öppna om det är något för er!

HAPPY HUNTING!

Denna data är då insamlad ifrån folk som gått in på Google play (F.d Android market) de senaste 2 veckorna.

  • Android 4.0 Ice Cream Sandwitch, växte från 2.9% till 4.9%.
  • Android 3.x Honeycomb stannar på 3.3%, då Honeycomb tablets inte säljer så jättebra.
  • Android 2.3 Gingerbread hela 63.7% till 64.4%! Folk använder alltså fortfarande Gingerbread.
  • Android 2.2 Froyo och 2.1 Eclair minskade, och står nu på 20.9% och 5.5%.
  • Android 1.6 Donout och 1.5 Cupcake stannar kvar på 0.7 och 0.3%.

Ja, vad ska man säga? Fallet med Froyo är inte så förvånansvärt! Då de flesta mobiler körs med 2.3 eller 4.0. Men att folk inte uppdaterar från 2.3 till 4.0 kan jag förstår! Då de flesta vet att 4.0 innehåller ruskigt många buggar, tvångs avslutningar osv.

Ja ytterst intressant! Men undrar hur det kommer öka till 4.0 när de släpper det till t ex Galaxy Note och Galaxy Tab.

HAPPY HUNTING.

Skulle du roota din 8.9:a? Men det kanske gick snett? Du kanske råkade installera 10.1’s root istället.

Ta det lugnt! Stressa inte upp dig!
Gör följande:

Ladda ner Kies, installera detta så den är full uppdaterad.  (http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/JSP)

Stoppa i din tab, strunta i om den inte får kontakt med Kies vilket jag gissar att den inte får. Bara du får senaste drivrutinerna till 8.9:an.

Ladda ner senaste Odin  (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347899)

Ladda sedan ner denna (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312218)  = P73xx_Stock_Recovery.tar <- den filen.

Där efter, stoppa i taben i datorn.

Starta odin.

VIKTIGT ATT INTE LÄGGA FILEN I FEL FÄLT!!!!!

Öppna P73xx filen i PDA

Sedan tryck FLASH.

Slutresultat:

1 fungerande 0 errors.

HAPPY HUNTING!

De flesta Galaxy Nexus har fått 4.0.4 uppdatering, men tyvärr inte alla! Men glada nyheter. Nu rullar de ut 4.0.4 till resterande telefoner. Nu får då Verizon’s Galaxy Nexus sin del av kakan, så även de kan njuta. Uppdateringen är ca 30mb OTA(Over the air).

Det verkar även som om GSM Galaxy Nexus får sitt. Så nu kan dessa säga hej då till dålig mottagning och Automatiska skärmljusets lagg.

Man kan även säga hej till Bug fixes, förbättrad kamera prestanda, uppdaterade nyheter och väder widgets! Denna uppdatering kommer rulla på t om slutet av månaden.
Inte för jag tror så många har någon av följande Galaxy Nexus  här  i Sverige, men ändå. Det är riktigt bra att det händer något!

Nu väntas det bara uppdateringen till Samsung galaxy s2 4.0.4 så även den kan få vissa buggar fixade!

Välkommen till första inlägget!

Ja, som första inlägg kommer jag presentera denna blogg. Denna blogg är enbart till för er telefonnördar där ute. (Ej iPhone). Men detta är enbart en försöksblogg, jag ska försöka fixa detta då jag aldrig bloggat förut. Jag kommer diskutera mycket om Android och telefonerna som innehåller Android, för er som inte vet vilka det är kan jag dra det lite snabbt.

(Kommer fokusera på de större företagen)

  • Samsung
  • HTC
  • ZTE
  • LG
  • Sony
  • Motorola
  • Google

Ibland tänkte jag lägga in liten ”frågestund” där ni kan fråga mig om telefoner så ska jag försöka hjälpa er så gott jag kan.

Till sist vet jag att det finns swedroid och massa andra Androidbloggar, men jag gör detta enbart av rent nöje.

HAPPY HUNTING.