Arkiv för 05/10/2012

Låst mobil?

Publicerat: 05/10/2012 i Appar
Etiketter:, , , , , ,

Vet du inte om din mobil är operatörslås? Börja med att kolla om den är det genom att ”ringa” detta: *#7465625#     – Kanske bara fungerar på Samsung telefoner?

ÄR den det så gå in på google play  Sedan ladda ner denna app:  Galaxy S unlock

Jag garanterar ingenting! Men det har fungerat förut för folk så. Den verkar tyvärr bara fungera till Galaxy S mobiler.

Trevliga nyheter till galaxy note användare (inkluderar mig själv!) 4.0 börjar rulla ut i Europa nu! Flera har fått uppdateringen OTA, (over the air)! Men tänk på att operatörslåtsa kommer få 4.0 senare!

 

Jag kollade detta själv och jag kör med en upplåst Galaxy note.. Inget till mig ännu! Men nu blir man ju peppad!

Ojsan! Huawei överraskade alla under Mobile World Congress i slutet av Februari.

Huawei kallar mobilen Ascend D quad  för världens snabbast mobil, varför? Jo för den har en fyrkärnig processor! Fast med ett okänt chip KRV2. Du kan själv välja storlek på batteriet 1800- eller 2500mAh när du köper mobilen!

Hands on-videon är från Mässan CTIA  som pågår just nu i USA.

Det verkar vara många företag som satsar detta år! Allt för att klämma åt Samsungs topp ledning i försäljning ? Är det dags för folket att titta på nya mobilmärken?

Ni som har HTC One X eller One XL får tacka användaren kennethpenn på XDA forumet. H*n har gjort en root till HTC’s one telefoner.

Det finns en guide hur du ska göra här:  HTC One X root, XDA

Men tänkte skriva lite snabbt hur man gör.

  1. Ladda ner och installera drivrutiner till HTC: Windows
  2. Ladda ner rooten: root.zip file.
  3. Packa upp rooten i en ny mapp i din dator.
  4. Öppna upp utvecklar möjligheterna i din HTC genom   Inställningar/settings >>   Utvecklings alternativ // Developer Options >>  USB-felsökning  //  USB debugging, klicka i denna.
  5. Plugga nu i din mobil i datorn med USB.
  6. Dubbelklicka nu på  root.bat(Windows Dator)/root-linux.sh(Linux dator)/root-mac.sh (Mac dator).

Nu har ni rootat er telefon! Det första ni bör göra är att installera ett backup program, t ex Titanium backup som ofta används för att göra en backup på Rootade telefoner. Skaffa även en molntjänst t ex google drive eller Dropbox för att lagra din titanum backup på

Titanium Backup Gratisversionen

Sen kan du köpa en nyckel till att öppna upp pro.

Jag har använt Titanium och jag gillar det verkligen mycket, varje rootad mobil jag har har jag alltid använt Titanium så rekommenderar den.

 

Men tänk på att även om det är lätt att roota, så var försiktiga, garantin till mobilen försvinner och om något blir fel kan det fixas. Men det blir jobbigare, och akta er för vad för typ av appar ni tar bort ifrån mobilen!

Ja vi får väl gratta denna app för denna succé. Spelutvecklarna Zynga har försökt köpa Angry birds för 2 biljon dollar, men Rovio tackade nej till det. Och se vart det tog dem, en hel del nerladdningar! Folk verkar gilla detta spel!

Angry birds Space har blivit nerladdad 50 miljoner gånger på bara 35 dagar.

personligen har jag aldrig förstått det roliga med Angry birds. Jag har provat det kanske 3 gånger men nej.. Det var inget för mig. Men om det är  något för er så, är det bara att ladda ner!

Angry Birds!