Arkiv för 05/03/2012

Spelet: Dangerous

Publicerat: 05/03/2012 i Appar, Spel
Etiketter:,

Har spelat spelet Dangerous på min Samsung Galaxy Note.  Skaparna av spelet är Binary Helix och verkar vara nya på google play. För att vara deras första spel så är det riktigt bra utvecklat!

Detta är ett space, rpg action äventyr. Du kan samla resurser genom att skjuta sönder astroider, åka mellan dimensioner, möta pirater och troligen skapa lite olika strider.

Spelet är skapligt stort men appen är på 817k, sen när ni startar spelet så tillkommer det extra mb. Så se till att ni sitter på Wi-fi innan ni ska spela! Grafiken är skapligt bra för att vara mobilspel, verkar ha lagt ner en del tid på det.

Kontrollen på spelet tog ett lite tag för mig att förstå mig på, det kan vara olika, men möjligheten är stor i Option menyn. Du kan välja mellan 3 olika alternativ, slide (att du drar fingret på skärmen), d-pad (en liten rund kontroll på skärmen) eller styra med att luta skärmen. Jag själv föredrar en d-pad, men den hamnade på vänster sida vilket jag inte tyckte var speciellt roligt. När ni ska skjuta kan ni välja med autopilot som åker ett visst avstånd mellan dig och fienden eller ”dogfight”  genom att styra själv.

Nu har jag inte spelat detta så länge men den känslan jag fick så känns det som om du ska lägga ner en hel del tid för att sätta dig in i spelet.

Däremot tyckte jag inte om tutorialen då jag tyckte den var lite.. svår att hinna med och krånglig. Men det är upp till var och en.

Så sätter du dig in i spelet och ger det tid även gillar detta med att flyga runt och skjuta pirater välja sidor och det så tycker jag absolut du ska prova detta spel! Klart värt det. Men prova testversionen först innan ni köper spelet som kostar 33,55 kr.

 

Hittas här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avyn.dangerouslite&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hdnluLmRhbmdlcm91c2xpdGUiXQ..

 

HAPPY HUNTING!

Galaxy S3!

Publicerat: 05/03/2012 i Samsung

19:30

Då var kaffet kokat och jag fullt redo för att gå live på Samsung galaxy s3! Peppad till tusan!

20:00

Livestreamen börjar. Jag kan påpeka att Samsung har satsat stort på denna unboxing. Och jag måste medge, det var värt det! Det blev riktiga WOW-känslor i det hela!

Vi börjar helt enkelt med

SPECIFIKATIONER

  • 4.8″ Super amoled skärm. 720p-upplösning. 720×1280 pixlar.
  • Fyrkärnig 1,4GHz-processor, Exynos 4 Quad!
  • 1GB RAM
  • 16,  32 eller 64GB internt lagringsutrymme, med SD-korts plats!
  • 8MP-kamera baktill, 1,9MP-kamera på framsidan HD inspelning med 30fps.
  • 2100mAh-batteri
  • Vikt: 133g Tjocklek: 8.6mm
  • Bluetooth 4.0.
  • Organisk!
  • 3G/LTE

Eftersom batteriet bara är på 2100mAh så kommer det finnas att skaffa:

Wireless charging

Dock station

Nya saker som kommer finnas i mobilen:

  • S voice
  • Smart alert
  • Social tag
  • Smart stay
  • popup play
  • Motion sensitive
  • Och mycket mer!

S voice – Gör att du kan väcka mobilen när den är släkt, du kan ha 5 olika personliga väckningsfraser.

Smart alert – Gör det lättare för folk att få tag i dig.

Social tag – Känner igen ansiktet på dina t ex Facebook vänner.

Smart stay – En smart sak som kommer hålla skärmen vaken!

Popup play – Denna funktion gillar jag extremt mycket, denna sak gör så du kan ha ”ruta i ruta” funktion, kollar du på film och ska svara på ett sms, kan du lätt fortsätta kolla på filmen medan du svarar på Sms:et!

Motion Sensitive – Om du öppnar en sms kontakt kan du simpelt sätta telefonen vid örat så ringer S3:an upp denna person! Simpelt och bra!

Sbeam – Om din vän har s3:an med kan du simpelt lägga din telefon mot din väns telefon för att dela ett foto!

Voice to play – Som förut, kommer hjälpa dig genom att känna igen din röst och göra lite som du vill. Ett stort minus är att denna tjänst kommer ej komma på Svenska! Så för oss Svenskpratande kommer vi får prata på Engelska!

Som ryktet sade så stämmer det att denna mobil kommer komma i BLÅ eller VIT. Även kommer den med ICS 4.0!

Jag gillade extremt att skärmen ligger på 4.8″ och har Super amoled! Jag tycker batteriet är lite negativt, Samsung verkar tycka 2100mAh räcker, det är enligt mig inte så jättebra då jag skulle vilja se någon större typ av batteri.

Frågan är även, kan detta vara slutet med ”kanter” på Samsungs mobiler? Ska noten vara sist med lite mer ”kantiga” kanter? Jag hoppas inte det. Men jag klankar inte ner på s3:ans form, jag gillar den! Lite oval som ska göra att den passar bättre i handen!

Tyvärr släpptes INGET om Scloud.. vilket var en liten tragedi! Jag tror Samsung håller oss på sträckbänken!

Mobilen släpps i Europa den 21:a maj!

Nu tänkte jag ta och kolla runt lite och njuta vidare av detta!

HAPPY HUNTING!

Samsung Galaxy s3!

Publicerat: 05/03/2012 i Samsung
Etiketter:,

Ja! IDAG är dagen alla har väntat på! Idag kl 20.00 ska Samsung Galaxy s3!! Presenteras!

Ni kan själv följa presentationen på http://www.thenextgalaxy.com/ !

Lite försmak, Galaxy s3 kommer komma i 2 olika färger.

  • Blå
  • Vit

Blå? Visst noten är ju blå, men vart har Samsungs svarta färg tagit vägen?! Det finns chans att de kommer släppa en Rosa version också till er som känner att ni vill ha det!

Personligen vill jag se en 4.6″ skärm på denna mobil! Det är ingen iPhone som släpps! Här ska det vara stora skärmar!

 

Lite rykten som gått:

Som  de flesta vet så går alltid rykten snabbare än ljuset. Och jag tänkte ta upp lite av ryktena här.

Det sägs att S3:an kommer få en 1,5GHz Quad-core Samsung Exynos processor.

Att den kommer lanseras med 4.0 (vilket jag hoppas den gör).

Att den kommer få en 4.8″ skärm med full HD 1080p! WOOHO!

 

MEN vi får se! Kommer själv följa presentationen live och uppdatera bloggen! Spännande!

HAPPY HUNTING!