Arkiv för 05/06/2012

Jag känner att det kan vara ganska svårt att hitta extra saker till Android telefoner? För när jag går in i t ex Elgiganten så hittar jag en stor hylla med iPhone saker sen ser jag en mindre hylla med saker till Android telefoner.

Så det bästa är ju att beställa allt online känns det som! En bra sida är

Mytrendyphone.se

 

Jag har beställt därifrån en hel den och det bästa är att det t om finns reservdelar! Så gå in och kolla om ni känner för det!

 

Och glöm inte dela med er av bloggen!

Stillastående.

Publicerat: 05/06/2012 i Personligt, Uncategorized
Etiketter:, ,

Eftersom det är Söndag så känns det som om alla nyheter är stillastående, som om hela världen bara stannar upp!

 

Tänkte bara ta upp saker som inte riktigt är nyheter ! Vi kan börja med vilka telefoner jag har:

 

  • Samsung Galaxy S2
  • Samsung Galaxy Note

Sen har jag en Samsung galaxy Tab 8.9 också.

 

Jag är en äkta Samsung Fanboy och ”prylbög” som det också kallas. Jag har alltid älskat HTC’s sense och deras stil på deras telefoner, måste jag erkänna.
Det är just därför jag startade denna blogg. För jag älskar allt med telefoner ! Det är roligt, det är en riktigt häftig utveckling i det hela! Så jag hoppas att det finns läsare där ute som kommer fortsätta komma tillbaka till min blogg! För jag kommer försöka uppdatera med nyheter även på en stillastående helg! Även när jag är bortrest, så kommer jag försöka ge er ert dagliga behov av Android!

 

Jag försöker maila App-tillverkare  så gott jag kan så kan jag hjälpa dem och de kan hjälpa mig! Jag kommer fortsätta tipsa om appar, för en Smartphone utan appar är inte så ”smart”, eller hur?

 

Så jag är tacksam för er alla som läser bloggen och fortsätter följa den! Tipsa gärna folk i er omgivning om den!

 

Happy Hunting!

 

Twitch TV

Publicerat: 05/06/2012 i Appar
Etiketter:, , ,

Denna app är rätt så trevlig om du gillar streams. Denna app gör så du kan kolla på folk som streamar deras spel! Den fungerar riktigt bra över 3g nätet, du kan välja kvalité från 226p – 360p (Jag har inte hittat högre upplösning själv så).

Denna app har även kategoriserat alla spelen, så det är bara välja vilket du skulle vilja se! Jag personligen gillar att se folk som spelar Minecraft så då väljer jag den kategorin! Inte svårare än det!

Jag gillar appen, kan vara roligt att kolla på folk som spelar.

Du hittar appen här: Twitch TV

Google riskerar nu böter.

Publicerat: 05/06/2012 i Google
Etiketter:, , , ,

Nu pågår en förhandling om hur mycket böter företaget Google ska få böta till Apple för intrång. Den amerikanska organisationen Federal Trade Commission menar att Google har tagit sig in i Apples web browser Safari och därmed har de brutit mot reglerna om integritet på internet. Google kan tvingas betala 10 miljoner kronor i skadestånd till Apple.  Google anklagas för att ha bedragit kunder och dessutom brutit mot reglerna när internetjätten planterade så kallade cookies på Apples webbläsare.

Dessa cookies gjorde så att Google kunde ta sig förbi Safaris inbyggda integritetsskydd för att göra reklam på Apple’s datorer, iPhones och iPads!

– Google håller snabbt på att bli ett problem  när det gäller integritet, för både regelverk i USA och Europa, säger Jeffrey Chester på Central for Digital Democracy till Bloomberg.

Vad håller Google på med egentligen? Aja det verkar ganska lugnt även om de får böta 10 miljoner kr, för Google omsätter över 37 miljarder dollar.

 

 

 

//Vill tacka ”Fimpen” för tipset.